tävlingen

Nu var det längesen jag bloggade men tänkte iaf berätta lite om tävlingen idag.
Tävlingen var på fältrittklubben i Gävle. Kan säga att det var nog den sämsta tävlingen jag varit på.
Första klassen var en LB, bed. A:0+A:0. Började med att rida fram i skogen, där det var lerpölar här och där. Det var både bra och dåligt att man kunde rida fram i spogen. Fördelen med det var att Fizz blir lite extra pigg i skogen vilket gjorde att fick igång en bra galopp direkt, men hon blev lite för pigg och stark så jag fick inte stopp på henne och var tvungen att galoppera genom en stor lerig vattenpöl.
Framidningsbanan gick knappt att rida på. Den var jättelerig och djup, så jag valde att rida i skogen istället.
Framhoppningen var riktigt usel. Den var ca 25 x 20 m och man var tvungen att svänga över hindret för att inte krocka med dom som kom på spåret, vilket gjorde att man inte fick så bra språng.
Inne på banan kändes hon jättebra. Fick något dåligt språng bara, men hon kändes så bra!! Det är inte ofta hon känns så bra på inomhustävlingar so hon gjorde idag, speciellt inte första klassen. Tror det var galoppen i skogen som gjorde det, så hon kom igång lite bättre. Blev iaf en rivning i den klassen, men det var bara ett missförstånd. Fizz trodde att hon skulle hoppa ett annat hinder (som man också ser på filmen), men hon hoppade rätt hinder och rev istället.
Andra klassen var en LA+5, bed. A:1a. Tyckte hon kändes lika bra i den klassen också. Fick fyra rivningar och ett stopp. Hon har aldrig rivit så många förut, men tror att kan bero på att vi fick en sån dålig framhoppning. Stoppet var på trean som var en linje från tvåan. Tror inte att avståndet däremellan stämde riktigt eller så var det bara en väldigt svår distans.
Jag är inte så nöjd över resultaten men eftersom hon kändes så bra så är jag väldigt nöjd ändå!!!
Får se om jag hinner lägga upp filmerna imorgon när jag kommer hem från skolan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0