Frågestunden

Är stallfri idag, så blir bara hemma.
Kom ihåg frågestunden, sista chansen att ställa din fråga.

god natt


svaren

Svaren från frågestunden kommer i tidsinställt.

skola

Red Ville på banan idag. Han kändes verkligen jättebra.
Imorgon börjar det igen, skolan. Börjar 9.10 och slutar 15.10.

stallet

Har inte kunnat blogga på hela dagen idag. Har haft stallet idag så vi kom dit vid halv 7. Matade hästarna och tog ut dom, mockade osv.
Har även tagit hand om våra hästar, såklart! Red ut med Elvira idag. Hon tog Ville och jag Fizz.
Kom hem strax före 20.00.
Imorn är sista dagen på sommarlovet. Tråkigt. Längtar redan till nästa!

Besöksrekord :D


Fråga på


Just nu..

..sitter jag hemma och gör ingening. Ska cykla till stallet senare idag. Ikväll blir det dressyrlektion med Ville.

ME


Tråkigt

Är ensam hemma och har inget att göra..

Ponnytiden...

Då jag har fyllt 18 så är ponnytiden snart slut för min del. Det betyder att jag aldrig mer kommer att få vara på en tävlingsbana tillsammans med Fizz. Det känns riktigt jobbigt.
Efter detta år kommer jag bara att få tävla storhäst, Ville alltså.
Ta vara på ponnytiden och njut av varje sekund med er ponny.

Tävlar

Jag är med och tävlar hos http://rhenriksson.blogg.se om ett par boots från Bulldozer. Pris i butik är 649 kr.

Dagens vill ha

Ett par chaps från Veredus med sporrhållare. Riktigt snygga!

.


Tierp 19 augusti 2012

LB, tredje plats


Tierp 18 augusti 2012

LA


Tierp 18 augusti 2012

LB, sjunde plats


New in, bilder

 
Tröja från Gina. Jag köpte en vinröd med svart kors.
 
 
Stickat från jc.
 
 
 
T-shirt från jc.
 

Dagen igår

Cyklade ner till stan med mamma på förmiddagen. Fick med mig några tröjor och en mascara hem.
Köpte två tröjor från jc. En stickad och en t-shirt. Köpte även två tröjor från gina, en hoodie och en tröja med ett kors på. Bilder kommer.
Åt lunch på jambo, texmex.
Åkte till stallet vid kl.17. Tog in Vill när jag kom dit och gjorde i ordning honom för att Åse skulle rida. Det gick bra och jag red också lite grann.
Gick en kort promenad med Fizz innan hon fick gå in.

.


Bilder

 
 
Hittade dom här bilderna på equipe.

Hemma

Nu är jag hemma efter att ha varit på stallet. Fizz fick vila idag, gick en promenad med henne och tvättade karlederna. Hon har mugg som kommer och går hela tiden. Det har hon haft sedan jag fick henne. Det blir sämre när hon står på spån, som hon har gjort hela helgen. Tvättade i alla fall med vanlig tvål och vatten, smörjde sedan med helosan.
Fizz ska vila imorgon också och på onsdag ska hon antingen bara skritta och kanske trava lite grann, vi får se!
Elvira rider Ville på lektion idag.

Tierp 17-19 augusti 2012

 

Resultat

Började med att bara rida en klass på fredagen. En LA. När vi kom till Tierp var det väldigt varmt och helt vindstilla. På framhoppningen hoppade hon superbra, bara perfekta språng. Sedan började det ösregna. Kom in på banan och vi tappade allt. Red på första hindret, kom för nära och rev. Tog lite för lång väg till tvåan, jag red inte som jag brukar, Fizz blev för lång och hade bakbenen bakom sig istället för under sig, och hon stannade. När jag red mot det igen så tog jag den vägen jag skulle ha tagit egentligen, och hon hoppade det jättebra. Hon hoppade lite stort på trean, och jag hann inte räta upp mig riktigt i tid, ena tygenl gled ur handen och det blev vingligt till fyran så hon stannade där också. Utesluten alltså!
På lördagen (18-års dagen) red jag LB och LA. Startade först av alla d ponnier i LB. Vi var felfria och låg på första plats en bit in i klassen. Tiden räckte i alla fall till en sjunde placering till slut. Så en vit rosett blev det.
Sedan var det dags för LA. Hon hoppade jättebra även då. Kom bra på alla hinder. Rev trean. Kom till sexan, som var en kombination. Hon tog ett galoppsprång för lite, så hon hoppade ALLDELES för långt ifrån och räckte inte fram till b hindret och stannade så jag åkte av. Är ganska nöjd med den korta rundan ändå.
På söndagen red jag bara en klass, LB. Ville avsluta med en lite lättare klass. Det hade ösregnat på natten så det var som ett lerbad på banan, så det var tungt och Fizz var trött. Kände att det var fjärde klassen. Men Fizz hoppade bra ändå, något segt språng bara. Vi var felfria och tiden räckte till en tredje placering.
Är nöjd med helgen och Fizz såklart! Filmer och bilder kommer.

Påväg..

..mot Tierp. Datorn är med, Elviras maskot Findus är också med.

Snart 18..

Kom till stallet vid halv 11 idag. Tog in Fizz vid 11 och skulle klippa henne. När vi började klippa så var våran klippmaskin slö och klippte nästan ingenting så vi fick låna annan. Klippte nästan hela, hade bara halsen kvar, hon fick då gå in i boxen och äta en stund. Sedan när vi skulle klippa klart så upptäckte vi att något var fel med den. Det var en vass grej som stack ut så vi våga inte klippa något mer med den, så Fizz fick gå ut i hagen en stund. Vi åkte och lånade en annan maskin och sedan klippte vi klart på em.
Nu har vi haft gäster hemma eftersom jag fyller 18 på lördag, men då är ju inte jag hemma. Då är jag i Tierp. Har iaf fått pengar. Fick även en stor chipspåse och en Marabou.
Åker vid 10 imorgon.

Klippas och duschas

Ska åka till stallet nu. Fizz ska klippas då hon har tjock och väldigt tät päls också ska hon ju orka gå fyra klasser i helgen. Sedan ska hon duschas och allt ska smörjas.
Har köpt ett nytt schampo som jag ska prova idag. Det hjälper med såpa på Fizz eftersom hon är vit och har väldigt tjock man.

God morgon

Vaknade för en stund sedan och kunde inte somna om.

idag

Idag har jag städat hela bilen och torkat bort fläckar i den. Tog ganska lång tid.
Idag tänkte jag rida Fizz på banan och känna lite på henne inför tävlingen i helgen. Åker till Tierp på fredag och kommer hem på söndag. Ska tävla alla tre dagar. En klass fredag och söndag och två på lördag. Ska nog rida lite bommar och studs med henne idag. Sedan blir det hoppträning med Ville ikväll.
 

Söderhamn 11 augusti 2012

2:a i LB.


Dagen

Red Ville på banan idag. Var lite jobbig i början men det släppte efter ett tag. Han tjafsar lite med huvudet när han inte riktigt går fram till bettet. När jag ökar och minskar i trav och galopp blir han mycket bättre, lite stadigare. Fizz fick vila idag eftersom hon tävlade igår. Hon hade även en lös sko så hovslagaren kommer och fixar det imorgon.
Får se vad jag gör med henne imorgon. Vet bara att jag ska rida ut i skogen. Blir antingen bara lite skritt och trav eller konditionsträning med galopp också. Elvira ska iaf rida Ville på sin dressyrlektion imorgon.
Imorgon ska vi åka till Hudikhästsport och köpa lite grejer eftersom Ville inte har så mycket egna saker. Ni får se imorgon vad jag kommer hem med.
Har även hunnit med att städa transporten idag. Tog ut allt ur den, mellanväggen och gummimattan. Skrubbade hela transporten både inuti och utanpå.

Ville

Provridning


Bilder


Bilder


Hej igen..

Vet att det var längesen nu. Jag har jobbat på Tunalid så har inte hunnit blogga så mycket, men nu har jag iaf jobbat klart. Internet har varit lite segt så jag har inte kunnat fixat någon film från provridningen.
Nu har jag haft Ville i en vecka och han känns jättebra. Hoppade lite smått torsdag och fredag. Pappa filmade och Elvira knäppte kort. Så filmer och bilder kommer kanske.
Var till Söderhamn och tävlade idag. Red bara en klass, Lätt B. Det var första tävlingen sedan hon var halt. Hon kändes väldigt bra och väldigt fräsch. Red först fram lite i ridhuset, inte så mycket, travade bara lite och tog någon galopp i båda varven. Gick sedan ut till framhoppningen och började hoppa lite. Hon var väldigt pigg och taggade upp sig själv. Hon kändes jättebra.
Inne banan kändes hon fortfarande väldigt bra. Hoppade alla hinder bra, något stort språng bara. Kom till omhoppningen men fick ett ner på näst sista. Det räckte ändå till en andra placering. Film och bilder kommer.

ny häst!

Var till Ockelbo och hämtade hästen jag provade i helgen. Touch Wood des vaulx heter han och kallas för Ville. Han är 5 år. Filmer från provridningen kommer.

john hickey

Hoppade för John Hickey igår. Det gick jättebra och Fizz var pigg. Tyvärr var det ingen som filmade.

Film?

Vill ni se film från när jag provred?

RSS 2.0