Ridpasset

Ridpasset igår gick faktiskt riktigt bra. Jag red med ett vanligt tredelat bett. I början lyssnade hon inte alls på mig, men det släppte efter ett tag.
I skritten började jag med att skritta rakt fram på kvartslinjen runt hela banan för att få henne rak. Jag gjorde även en kvarts bakdelsvändning i varje hörn. Jag brydde mig inte alls om formen i början av ridpasset.
I traven försökte jag också hålla henne rak hela tiden.
När jag hade travat en stund gick tillbaka till skritten och började jobba henne. Gjorde öppna med ganska mycket tvärning och försökte se till så att jag hade henne på yttertygeln genom att nästan ha henne lite utåtställd samtidigt som jag ledde ganska mycket inåt med innertygeln.
När hon blev lösgjord i traven började jag galoppera. Galopperade även över två bommar med 15 meter mellan där det var tänkt att jag skulle variera mellan 4 och 5 galoppsprång för att få henne att sätta sig lite mer på bakbenen, få in bakbenen mer under sig. Testade även med 3 galoppsprång. Hon blev väldigt mjuk av den övningen så till slut började hon söka sig fram till bettet och hon blev väldigt fin i slutet.
Hon funkade väldigt bra på tredelat bett.
Elvira följde också med till stallet. Kameran också, så bilder kommer lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0